یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

کمیسیون انرژی با دعوت از وزیر نفت، قاچاق سوخت را بررسی می‌کند.

به‌ دنبال اظهارات معاون وزیر اقتصاد درباره قاچاق روزانه 40میلیون لیتر سوخت از کشور که با تکذیب مسئولان وزارت نفت مواجه شد، مجلسیان قصد دارند صحت این مسئله را بررسی کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از جلسه ویژه کمیسیون انرژی برای بررسی قاچاق سوخت و بنزین در هفته جاری خبر داد و گفت: قطعا این کمیسیون موضوع قاچاق سوخت و همچنین دعوت از وزیر نفت، برای مشخص شدن جزئیات بیشتر را بررسی خواهد کرد.

عبدالله کعبی افزود: با توجه به اینکه نفت و فراورده‌های نفتی اعم از بنزین و سوخت نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند و افزایش و کاهش قیمت نفت تاثیر  زیاد در قیمت هر کالایی دارد، دولت و مجلس باید هرچه سریع‌تر راه حلی برای جلوگیری از قاچاق هرگونه سوخت و فراورده‌های نفتی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: قطعا در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت تعاملات دولت و مجلس افزایش می‌یابد و از این پس دولت و مجلس جلسات متعددی در این زمینه خواهند داشت.

کعبی در ادامه با اشاره به یکی از عوامل مؤثر درصورت گرفتن قاچاق سوخت خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مواردی که باعث به‌وجود آمدن قاچاق سوخت شده این است که دولت طبق مصوبه قانون بودجه عمل نمی‌کند و سهمیه بنزین را کاهش و افزایش داده و آن را متغیر می‌کند،  بنابراین رایزنی مجلس و دولت برای جلوگیری از به‌وجود آمدن چنین روندی از ضروریات است.

کد خبر 91392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز